fredag 29 juli 2011

God kväll :)

Mina planer för i dag blev lite ändrade hihi ;)

I morse så kmr jag inte riktigt ihåg vad jag gjorde, typ, var med Max (min lillebror), fixade lite hos kaninerna, var på datan och lite sånt. Men efter lunch (dvs. runt tre) så åkte vi till stranden! :)

Och när vi kom  hem så satte jag mig framför teven och kolla på film med Max. Efter en stund så messa Malin och undra om jag vill komma och rida lite rodeo, och ja ba "Ja men det är väl kul :D" Så efter middan så skjutsade mamz  mig till Travet!

Men det blev ingen rodeo som tur var! I st blev det stora framsteg! Det var rodeo hästen Sharlie som skulle få lite motion i dag, hah...  Men det gick bra! Sharlie håller ju på att ridas in, så jag skulle hjälpa Malin att sitta upp på hnm. Han har blivit sutten på förut, men alla har typ blivit av kastade. Så Malin tänkte att det kanske skulle funka med en som inte väger så mkt och en som inte är för lång, och då passade ju jag ganska bra! Så då fick jag komma dit som sagt.

Vi började med att  borsta och sadla och så. Och jag kan faktist säga att han blivit mke lugnare i stallgången! Nu kan han stå stilla uppbunden, men förut så reste han sig om man satte fast hnm, så Malin måsta ha hnm lös i stall gången medan  hon fixade med hnm, och då kunde han ju inte stå stilla...

Men iaf, sen så gick vi till banan, Malin började med att hänga lite över hnm, sen så fick jag hänga lite över hnm en stund. Efter några minuter så började jag "vifta" med benen, då typ gick han runt lite men inte så mke mer med det. Så Malin sa att jag skulle sätta mig upp, fast luta mig väldigt mke framåt, typ så att jag låg på hans hals, fast väldigt försiktigt och långsamt. Så jag gjorde det, och det gick bra! Först var han lite spänd, men sen slappnade han av! Så vi gick ett varv runt banan, när jag satt/låg så. Det gick bra! Så sa Malin, när vi hade gått ett varv, "Sätt dig upp ordentligt". Så jag gjorde det. Först så var han rätt spänd, men vi gick ett varv, och ungefär efter halva varvet så satte jag båda fötterna i stigbyglarna, inte så mkt sa han!

Jätte duktig häst! :D

Har över redigerat den lite, heh... Nej men, sudda mitt fejs efter som jag är så ful när jag rider ;P



/Maja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar